Main Content
Bottegavaga is culture in Venice: shows and theatre courses open to all, tailor-made workshops, experiences in the area
They Say About Us
Theatrereviewskurahashi, Yuko Kurahashi. August 2024
Using both physical and verbal languages rooted in the tradition of commedia dell’arte, Bottegava’s Arlecchino and Felicity offers a vibrant, magical, joyous, but melancholic world.
Everything theatre, Alan Harbottle. August 2024
In the tiny Etcetera Theatre, Bottegavaga presents a little gem of a show. A delightful fusion of Shakespearean tragedy and Commedia dell’arte that’s both playful and charming.
Amy Munice, Picture this Post, April 2019
Arlecchino is played with ballet dancer physical agility by Vanni Carpenedo […] Director Alberta Toninato seems to know exactly whom she has in her cast and how to unleash their talents. […] If you are visiting Venice you must short-list this on you itinerary. If not, you will miss out on seeing not only a gem of Italian culture, but a theater group at the top of their game.
Richard Demarco, founder-member of Edinburgh Fringe. August 2019
I would like to congratulate the company and the actors for an absolutely outstanding performance. They worked magnificently. For me, it’s been one of the highlights of all the Festivals that I’ve had the pleasure to enjoy.
The Scotsman, Edinburgh. August 2019
Vanni Carpenedo, as a scheming servant and harlequin clown Arlecchino, is a delight, terrific at characterful, physical theatre.
Primary Times, Edinburgh. August 2019
It was a real pleasure to watch. The show gives kids a taste of Venice, through music, language, costumes and you really were made to feel welcomed into the family. I felt like the kids had been introduced to a different cultural experience and not just the usual kids’ play/comedy. Really enjoyable.
Ada Palmer, University of Chicago, Ed Fringe online, August 2019
Highly recommended for anyone interested in classic theatre! A wonderfully traditional Commedia dell’Arte performance, three masters of the art switching effortlessly from character to character bringing all the familiar figures to life.
Dott. Valerie Kaneko-Lucas. Professore Associato della Higher Education Academy. Federazione Internazionale per la Ricerca Teatrale. Maggio 2018
La Commedia dell’Arte è un genere difficile, che esige un eccellente lavoro sul corpo, tempi comici perfetti e una capacità narrativa in grado di catturare il pubblico. La reinterpretazione di Goldoni fatta da Bottegavaga soddisfa felicemente tutti questi requisiti. Vanni Carpenedo è un magnifico Arlecchino, con un talento naturale per il clown e la grazia di un elfo.
Antonio Audino, Radio 3, dicembre 2010
Lavorano su un territorio teatrale senza confini, cercando di portare nel loro gioco scenico bambini adulti e anziani. […] Tutto questo viene realizzato con mezzi poveri e artigianali […], puntando sulle tante trasformazioni dei quattro attori, su differenti registri vocali, su una ricerca fisica e gestuale.
Giuseppe Barbanti, La Nuova Venezia, febbraio 2008
Il servitore in prova è coraggioso, bella prova d’attori e di regia. […] la regia di Alberta Toninato è rigorosa ancor più del consueto. Fra gli interpreti una spanna su tutti Stefano Rota e Vanni Carpenedo.
Marianna Sassano, in Goldoni.300 – sito della Regione Veneto, luglio 2007
Un plauso alla regista Alberta Toninato che con Il Servitore in prova, ha messo in scena un testo già divertente, amplificandone le potenzialità comiche: con il risultato che, seduti sulla sedia, si ride, si ride, si ride a bocca aperta.
Piero Zanotto, Il Gazzettino, luglio 2007
Tutto è all’insegna metateatrale dell’originalità, un continuo ammiccante carosello di trovate dove a trionfare è la fisicità di ogni interprete.